19 Aralık 2013 Perşembe

'Zeynep'in kınasında ve düğününde ne giydim?' ya da 'Büyük beden özel günlerde ne giyer?'

Canım arkadaşım Zeynep, geçtiğimiz Eylül ayında evlendi ve benim için en az onun kadar önemliydi düğün günü :)

Muhteşem bir gelin oldu Zeynep... İşte biz davetliler de ona ayak uydurmaya çalıştık :)

Özel günler, önemli günler ile ilgili büyük beden kıyafet seçimi hakkında söylemek istediklerim var.

Birçok büyük beden kollarını ve bacaklarını saklayacak 'abiye' tarzda kıyaferler ile bu tarz düğün derneklere katılıyorlar. Tamam, hani 'kusurlu yerleri kapatın' geyiği var ama ben asla böyle düşünmüyorum. Kollar bir derece kapanabilir ama yerleri süpüren etekler ile büyük bedenleri asla şık bulmuyorum. Şimdi kalkın mini etek giyin demiyorum ama; gereğinden fazla uzun etek ile büyük bedenin daha da iri gözüktüğünü çok net ifade edebilirim. Tabii eteğin boyuna da büyük beden kadının bedeninin hangi bölgelerinin daha iri ya da ufak olduğuna bakılarak karar verilmeli. Ben diz kapağının hemen üstünde giymeyi seviyorum.

Büyük beden 'büyüklüğü' dolayısıyla zaten ilgi çeken bir fiziksel yapıya sahip. Bu bedenler bir de pırıltılı, taşlı, ışıltılı, pullu elbiseler giydimi 'aman yarabbim!' diyorum. Büyük beden daha sade ve az dikkat çekici kıyafetler seçmeli. 

Kıyafet gibi saç ve makyaj da büyük beden kadında 'ben buradayım' diye asla bağırmamalı.

Ayakkabı seçimine gelirsek; kilolu kadınlar rahatsız ettiğinden ötürü topuklu ayakkabıdan yana pek tercih kullanmazlar fakat özellikle büyük beden kadını bacakları görünen bir elbise giydiyse mutlaka topuklu ayakkabı giymeli. 17 pont giyip geceyi ayakkabılar elinizde çıplak ayak ile sonlandırmayın tabii. 3-5 pont da bacakları olduğundan daha ince göstermeye yardımcı olacaktır.

Bir de çanta olayı var... Büyük bedenin yapmaması gereken şeylerden biri de el kadar portföy kullanmaması. O zaman biraz kötü bir görüntü ile karşılaşıyoruz. Bu yüzden vücudunuza orantılı bir şekilde küçük çanta seçmenizde şıklığınızı tamamlamanız için büyük bir önem var. (Bknz. Aşağıdaki resimdeki el çantam.)




Yukarıdaki resimde Zeynep ile beni görüyorsunuz :) Ne güzel yanmışım değil mi şimdi açıldım tabii :)

Zeynep'in kınada ne renk elbise giyeceğini bilmeden onun tonları ile çok uyumlu bir kıyafet seçmişim.

Elbisem büyük beden kıyafetlerin çok rahatlıkla bulunduğu Cevahir AVM Debenhams mağazısının Collection markasından.

Maalesef göremediğimiz krem rengi dolgu topuk ayakkabılarım da Hotiç'ten.


Bu fotoğrafta da eşim ve benim aynadaki yansımamızı görüyorsunuz :)

İşte bu benim düğün görüntüm! Abartıdan son derece uzak ama şık.

Pembe elbisem Marks&Spencer, siyah burnu açık ayakkabılarım NineWest, siyah parlak deri el çantamı yıllar önce Ankara'dan almıştım nereden aldığımı hatırlayamadım :)

2 yorum:

  1. Canım arkadaşımm kitty:)) Çok tatlı olmuşuz valla, tevazu gösteremeyeceğim:))) Seni bu konuda canı gönülden destekliyorum. Arada bir iş yerindeki masanı, efendime söyleyeyim dekorasyonlarını da paylaş;) Zevk sahibi arkadaşımm

    YanıtlaSil
  2. Canım benim şahane yorumun için teşekkür ederim :) Blog'umu duyuralım birlikte :) Tavsiyen de süper masadan notlar sırada o zaman :)

    YanıtlaSil