5 Şubat 2016 Cuma

Büyük Beden Pantolon Seçimine Giriş 101


Evet, o güneşli İstanbul sabahı benim için pantolon günüydü. Efendim, ben kumaş pantolonu hiiiç sevmezdim ve asla giymem derdim bir zamanlar. 

Ama çocukluğuma inersek bunun nedeninin pantolonun beni kilolu göstermesi ve bana yakışmadığına emin olmamdı. Lakin ne var ki bunlar hep Amerika’nın oyunları arkadaşlar. Büyük beden kadına neden kumaş pantolon yakışmasın hem de şahane yakışır.

İşte bu tezimden sonra büyük beden kadınının kumaş pantolon seçerken nelere dikkat etmesi gerektiğini yazacağım:

Büyük beden pantolon seçimi nasıl olmalı?

Öncelikle aşağıdaki fotoğraflara bakarsanız bunlar gibi olmamalı derim ve açıklamalara geçerim...

Paça boyu nasıl olmalı?

Fotoğrafta gördüğünüz marka ve pantolona saygım sonsuz fakat benim tarzım değil. Hatta sizin de değil sanki ha? 

Bence diz kapağının altında biten pantolonlar büyük beden kadının asla tercih etmemesi gereken bir boy. Özellikle de paçalar lastikli ise aman aman diyorum. 

Bizim; etek, elbise ve hatta ayakkabı seçerken çok dikkat etmemiz gereken bir konu var, o da ayak bileklerimizin görünüşü. Büyük beden kadının kalın ayak bileklerini daha da öne çıkarması Bülent Ersoy’un makyajsız hali kadar çirkin. Ondan yapmayın yani. Neyse eğer ayak bilekleriniz kalın ise tavsiyem paçası lastikli veya lastiksiz kapri pantolonları tercih etmemeniz.





Yıllarca bol giydiniz, artık yeter


Hep diyorum ve demeye devam: Ey, büyük beden kadınlar boooool kıyafetler ile kusurlarımızı örteceğiz diye kendinizi ‘şekilsiz’ şekillere sokmayın. Sağ tarafta paylaştığım örneğe bir bakın. Mankenin kalçası nereden başlayıp nerede bitiyor belli değil, bacaklar ise sanki pantolonun içini tamamen dolduracak kadar iri. Bu yöntem ince değil kalın gösterir: Kesin bilgi, yayalım!



Enine çizgilerden ‘pantolonda’ kaçının


Ben enine çizgileri büyük bedende söylenenin aksine üst giyimde oldukça beğeniyorum ve kendim de kullanıyorum. (Not: İlerleyen günlerde çizgili bir hırkam ile yaptığım kombini paylaşacağım.) 

Fakat çizgiler yere paralel ise pantolonda yer alması büyük beden kadını için moda kazalarından biri. Bu örnekte pantolonda zımbalar ile süslenmiş enine çizgiler görüyorsunuz ya da onu her yerinden lastiklerin sıkı sıkıya sardığı iki sosis görüyorsunuz da diyebilirim. İri bacaklar için enine çizgi bacakları daha basık ve kalın göstermekten başka bir işe yaramıyor. İnce ve koyu renk üzerine açık renk ve yere dik çizgili pantolonlar varken enine çizgileri ne yapalım değil mi?


Favorime ‘merhaba’ deyin

İşte büyük beden kadının tercih etmesi gereken ideal pantolon budur! Kalçadan aşağıya doğru daralarak giden ve paçaları mutlaka dar olan pantolon. Fotoğrafta da gördüğünüz gibi pantolon modelin vücuduna çok güzel oturmuş ve böylece ideal bir görüntü oluşmuş.





İş sadece pantolonun kesimi ile bitmiyor!

Diyelim ki kesimi vücudunuza oturan, paçaları derya denizler gibi sonsuz genişlikte olmayan bir pantolon buldunuz. Peki, iş bununla bitti mi? Tabii ki hayır! 

  • Pantolonunuzun beline mutlaka dikkat edin, keza düşük bel pantolonlar büyük beden kadınlar için uygun modellerden değildirler. 
  • Renk seçimi ise diğer bir önemli konu. Tabii ki siyah ve lacivert gibi renkler biz büyük beden kadınların kurtarıcıları ama kalçayı ve göbeği örten çok da uzun olmayan bir tunik ile krem rengi hatta koyu bir beyaz pantolon da büyük beden kadınının tercih etmesi gereken renklerden bence. Kaçınılması gereken şey, çok fazla ve çok iri desenli kumaşlar ve çok dikkat çeken neon renkler.  
  • Kumaş seçimi de renk seçimi kadar önemi bir konu. Ben keten ve özellikle deri pantolonlardan uzak durmaktan yanayım, sizi de bu yana alayım. Keten kumaş bildiğiniz gibi oturma ve hareket etmeye bağlı olarak çok çabuk şekli bozulan bir yapıya sahip bu sebeple kalın olmadığı sürece keten pantolonlar büyük beden kadın için tercih edilmemesi gerekenlerden. Keten pantolonlar gün içinde dizlerinin çıkması, hareket ettikçe genişlemesi ile bizi kilolu gösterecek düşmanlardandır. Deri pantolon konusuna hiiiiiç girmiyorum aman siz de büyük bedenseniz sakın onun içine girmeyin.
  • Pantolonun eşsiz dostu kemer; büyük beden kadınlarının yıllarca kullanmayı çok istediği fakat Türkiye’de temin etmekte oldukça zorlandığı bir aksesuardı. Ama artık hem yurt dışından gelen siparişler hem de ülkemizdeki büyük beden tekstil satışının artması ile kemer bulmak eskisi gibi zor bir konu olmaktan çıktı. Peki, kemeri ne zaman ve nasıl kullanmalıyız? Gömleği pantolonun içine sokarak giydiğimizde kemer çok şık bir aksesuar, ancak gömleğin ve kemerin sıkmadığından emin olmadan bu kombini yapmayın. Çok dar olan gömlek ve belden sıkan kemer ile fazlalıklar olduğundan da iri gözükebilir. Bir de diğer tavsiyem hudutları göbeğinize veya karnınıza değecek büyüklükteki kemer tokaları yerine daha az gösterişli ve küçük tokalı kemerleri tercih edin.

Bu soğuklarda üşümeyin içine çorap üstüne pantolon giyin, sevgiler.

Pantolon ve gömlek: C&A
Hırka: Marks & Spencer
Aslında saç bandı olan tokam ve küpelerim: Accessorize
Ayakkabılarım: Elle


2 yorum:

  1. merhabalar blogunuzu beğeniyle takip ediyorum ve yararlı şeyler öğreniyorum. sizden ricam biraz daha aydınlık bi ortamda fotoğraf çekilmeniz. çünkü giydiğiniz etek ve pantalonlar siyah koltuğun önünde çok da fazla seçilmiyo :(
    birde paçaya doğru daralan kesimler biz basenli bayanları daha da basenli göstermiyor mu. kendi vucudumda boru paçanın yada az ispanyolun daha orantılı durduğu kanısındayım. ya da benım basenlerim çok geniş :( :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yorumunuz beni çok mutlu etti. Fotoğraf konusunda çok haklısınız hemen koltuğu oradan kaldırıp ortamı daha aydınlık hale getireceğim :) Pantolon konusuna gelince bir sonraki yazıma ilham verdiniz, kendim farklı paçaları giyerek fotoğraflayıp paylaşacağım :) Tekrar teşekkürler, sevgiler.

      Sil