29 Ocak 2016 Cuma

Cankurtaran = Siyah Elbise




Her kadının olmazsa olmazıdır siyah elbise, tüm dolaplarda olur hatta giyilecek ortama göre çeşitleri sıralanır askıda yan yana. Belki de gardıroplardan çıkarıp ‘acil durumlarda kırın’ yazan bir fanusa koymalıyız onları.

Neden karanlık tarafa geçtik?

Neden mi siyahı tercih etmeliyiz? Çünkü malum kış aylarındayız ee, havalar da soğuk ve karanlık. Bembeyaz giyecek değiliz ya! Tamam, geçerli sebebe geçiyorum: Siyah zayıf gösterir. Bitti, nokta.
İşte ben de bu sebepten bugün bu siyah elbiseyi tercih ettim. Ettim etmesine ama biraz hareket katayım dedim elbisenin fermuar detaylarından yola çıkarak aşağıdaki resimde daha da yakından gördüğünüz saç bandımı taktım.

Aman ayakta kalmasın, buyursun belden otursun

Burada yayınladığım fotoğraflarımı cep telefonumdan çektiğim için çok net bir görüntü alamıyorum. Bu sebeple elbisenin göğüsün hemen altına lastik ile oturduğu, fotoğraflarda seçilemiyor olabilir. Fakat bence bu büyük beden kadınlar için hayat kurtaran bir model. Ben, büyük beden kadınların hatlarını gizlemek için sarf etikleri çabayı çok gereksiz buluyorum. Tabii kusurları örterek daha iyi bir görünüme sahip olmak mümkün ama sanki sabah yataktan çıkamamış yorganına sarılmış da dışarı çıkmış gibi oluyor o çooook bol kıyafetler. 

Yani daha bol giyince daha ince görünmüyor insan, aksine daha da iri ve biçimsiz bir şekil ortaya çıkıyor. Benim her zaman tercihim bol kıyafetler yerine daha bedene oturan kıyafetlerden yana (Tabii sımsıkı saran değil tabii.). Çünkü gizlenen değil daha yumuşak bir şekilde ortaya çıkan hatlar kadını daha zarif gösteriyor.

Hazır elbise ile ilgili bir şeyler yazmışken bir de elbise boyuna değinmek istiyorum. Daha önce kalem etek seçiminde de bahsetmiştim biraz (Bahsi geçen yazıya burayı tıklayarak ulaşabilirsiniz.). Eğer kalın ve siyah bir çorap giydiyse büyük beden kadını etek boyunu kendi bedeninin izin verdiği kadar kısaltabilir. Örneğin daha öncede bahsettiğim gibi benim ters üçgen diyebileceğimiz bir vücut yapım var belden ayak bileklerime doğru. Bu yapıda kalın yani transparan olmayan bir çorap giydiğim takdirde bu elbisemde olduğu gibi diz kapağının neredeyse bir karış üzerine kadar kısaltabiliyorum etek boyunu. Ve bu boy büyük beden kadınının da rahatlıkla kullanacağı bir boy bence.

Dip boyam gelse de ‘tac’ım yine de güzel


Bugün giydiklerim:

Elbise: Marks & Spencer
Saç bandı: Accessorize

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder