28 Ocak 2016 Perşembe

Büyük Beden ve Dekolte

Herkese yeniden merhaba, yazdıklarım hakkında harika tepkiler alıyorum. Kıymetli fikirlerini ve beğenilerini benimle paylaşan herkese çok teşekkür ederim.


Konu başlığımdan anlaşılacağı üzere bu yazıda değinmek istediğim nokta büyük beden giyim ve dekolte. Her ne kadar ben resimde gördüğünüz kıyafetlerde kol ve sırt dekoltesi tercih etmiş olsam da boyun ve göğüs dekoltesi ile ilgili fikirlerimi de paylaşacağım.

Bir önceki yazımda da bahsettiğim gibi özellikle havaların soğuk olduğu ayları fırsat bilerek uzun kollu bluz ve gömlekleri tercih ediyorum. (Kol bölgesindeki fazlalıklardan rahatsız olanlar için kış ayları ne kadar da bebek ne kadar da tatlı değil mi? :) ) 

Şaka bir yana dediğim gibi ben uzun kolluları sevsem de omuzdan bileğe kadar upuzun uzayan kolları sevmiyorum. Genellikle dirsekte biten kolları –ki bu boyun, kolları daha ince gösterdiği yadsınamaz bir gerçek- ya da ¾ kolları tercih ediyorum. Eğer uzun giyecek isem de aşağıda gördüğünüz gibi transparan detaylı bluzları tercih ediyorum. Sizlere de tavsiyem bu yönde. 

Örneğin benim giydiğim gibi Arı Maya’dan hallice bluz kollarım tam da istediğim yerlerini kapatıp daha ince yerlerini ortaya çıkarıyor ;)



Malum boyun ve göğüs dekoltesi biz kadınların hangi kiloda olursak olalım severek tercih ettiği bir konu. Ben bu bluzumda da olduğu gibi boğazı sıkı sıkıya saran yakalar yerine biraz daha yayvan olan yakaları tercih ediyorum. Biliyorum gıdı fazlalıklarından yakınanlar siz hep boğazlı kazaklar giymek istiyorsunuz ama bence büyük beden kadınlar üst vücudunun daha ince ve uzun gözükmesi için biraz daha geniş yakalı kıyafetleri tercih etmeli.

Büyük beden için doğru yaka dekoltesi fikirlerim:



Sırt dekoltesi inanılmaz iddialı bir konu. Kusursuz bir sırta sahip olmak ancak sergilemeyi hak ediyor. Fakat biz büyük beden kadınlar benim bluzumda da olduğu gibi sütyenin sırt kısmını kendimize bağımsızlık sınırı ilan edip sınır ihlali yapmamalıyız.


Canım etek

Etek giymeyi çok sevdiğimi milyonlarca kez söyleyebilirim, yani daha çok duyacaksınız. Ama bu fotoğrafları çekerken bu çok sevdiğim eteğin direkt karşı açıdan fotoğrafını neden çekmediğimi inanın bilmiyorum. Çünkü bu eteğin harika bir ince gösterme sihri var. Büyük beden giyimde desenin yeri oldukça önemli. İri desenler çok fazla alan kapladığı için, küçük desenler ise fazla karmaşa yarattığı için kilolu gösteremeye meyillidirler. Bu yüzden desenin kıyafetin belirli bir bölgesinde sınırlı kaldığı parçaları seçmek en doğrusu. Örneğin benim eteğimin puantiyeleri eteğin ön ve arka kısmında ince ve uzun bir şekilde yer alıyor. Desenin bu konumu belden diz kapağına kadar olan bölgeyi daha zayıf ve uzun gösteriyor.

Sonrası takı, ayakkabı falan

Uzun tırnağı çok seviyorum ve bu Rihanna kıskançlığı ile aldığım tırnak yüzüklerimi de :)


Kadıların bacakları çoğu zaman ağrır ve bunu dünyanın yükünü erkeklerden aldığımız ve hem işe hem eve yetişmeye çalıştığımız için yaşadığımızı zannederiz. Bu tabii ki doğru, bir kadının bu hayatta sorumlulukları çok fazla fakat sık bacak ağrısı yaşıyorsanız bunun nedeni kadın erkek eşitsizliğinin yanı sıra fazla düz ayakkabı ve terlik tercih etmeniz olabilir. Kadınların bacaklarındaki bağların erkek vücuduna göre daha kısa olduğu bilimsel olarak açıklanmış bir gerçek (Alın size bir eşitsizlik daha.). İşte kısa olan bu bağlarımız ancak biraz da olsa topuklu ayakkabı giyince en ideal duruşa ulaşıyor. Ve tabii ki topuklu ayakkabı bacakları olduğundan daha ince de gösteriyor. Ee, şimdi biri gelip bana neden topuklu giymeyi tercih etmeyeceğimizi anlatsın. 


Bugün giydiklerim:

Bluz: Sense (Markafoni’den aldım.)
Etek: Marks & Spencer
Ayakkabı: Hotiç
Yüzükler: C&A ve H&M

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder